środa, 1 maja 2024 12:57
Reklama

Na ulicy Spokojnej powstanie Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego

  • Źródło: rzecznik prasowy UM Lublin
Na ulicy Spokojnej powstanie Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego

Źródło: archiwum UM Lublin

Miasto przejmie od Wojewody Lubelskiego budynek dawnej przychodni MSWiA przy ul. Spokojnej 3-5. W obiekcie docelowo ma powstać nowoczesne Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego, które zintegruje w jednym miejscu wszystkie działania związane z bezpieczeństwem w mieście. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia darowizny trafi na dzisiejszą (18 kwietnia) sesję Rady Miasta.

Nowa jednostka będzie pełnić funkcję punktu monitorująco-koordynacyjnego i ośrodka łączności, scalającego w codziennej działalności służby ratownicze, komunalne i miejskie Lublina, które będą w stanie reagować w trybie natychmiastowym na wszelkiego rodzaju zagrożenia i zdarzenia. Z propozycją skoordynowania pracy w jednym miejscu wystąpimy do Policji, Straży Pożarnej oraz Pogotowia Ratunkowego. Uruchomienie Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego znacząco zwiększy potencjał i możliwości techniczne realizowanych wspólnie zadań. Dziękuję Wojewodzie Lubelskiemu za współpracę i podjęcie zarządzenia w sprawie przekazania nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz Miasta Lublin – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Centralne położenie nieruchomości przy ul. Spokojnej 3-5 umożliwia pełną łączność internetową i radiową pomiędzy służbami na terenie Lublina, łatwość przyłączenia do istniejących sieci teleinformatycznych, światłowodowych, energetycznych, a także zapewnia dobrą komunikację z każdego punktu w mieście. Budynek posiada podpiwniczenie, parter i dwa piętra, na których planuje się rozlokowanie m.in. sal operacyjnych i wizyjnych do pracy dyspozytorów i koordynatorów Centrum, lokalnego węzła informatycznego, serwerowni oraz pomieszczeń biurowych i socjalnych dla pracowników. W budynku jest wystarczająca liczba pomieszczeń do skoordynowania pracy operatorów monitoringu zarówno miejskiego, jak i zarządzania ruchem drogowym oraz stanowisk operacyjnych dla funkcjonariuszy i pracowników: Policji, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, Pogotowia Ratunkowego, ZDM, ZTM, MPWiK, ochrony środowiska, nadzoru ruchu MPK, nadzoru budowlanego, inspektora sanitarnego czy lekarza weterynarii.

 

Przyjmowana od Wojewody darowizna jest jednym z przykładów dobrej współpracy samorządu z administracją rządową w zakresie gospodarowania nieruchomościami. Miasto Lublin w ostatnich latach również wspierało jednostki Skarbu Państwa w poprawie warunków lokalowych przekazując nieodpłatnie na potrzeby Policji oraz Prokuratury Okręgowej m.in. nieruchomości położone przy ulicach: Kunickiego, Gospodarczej, Narutowicza, Jacka Kuronia czy al. Unii Lubelskiej. W wybranych lokalizacjach powstały np. komisariaty Policji.


Podziel się
Oceń

Komentarze