piątek, 26 kwietnia 2024 05:15
Reklama

Konferencja dotycząca przetargu na rozbudowę DW 835 Biłgoraj 10.10.2019

W czwartek, 10 października 2019 r., w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju odbyła się konferencja prasowa poświęcona ogłoszeniu przetargu nieograniczonego dla zadania: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin - Wysokie - Biłgoraj - Sieniawa - Przeworsk - Kańczuga - Dynów - Grabownica Starzeńska od km 90+490,00 do km 115+875,00 na odcinku Biłgoraj – granice województwa.
Konferencja dotycząca przetargu na rozbudowę DW 835 Biłgoraj 10.10.2019

W spotkaniu uczestniczyli: Przewodniczący Sejmiku Województwa Lubelskiego Michał Mulawa, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie Paweł Szumera, Etatowy Członek Zarządu Powiatu Biłgorajskiego Beata Strzałka oraz przedstawiciele władz samorządowych z terenu powiatu biłgorajskiego.

 

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 835 o długości ogólnej ok. 25,4 km, objęty rozbudową, położony jest w województwie lubelskim, w powiecie biłgorajskim, na tereniemiasta Biłgoraj oraz gmin: Biłgoraj, Księżpol i Tarnogród.

 

Całkowita wartość projektu: ok. 193 mln zł

Planowana wartość dofinansowania z RPO 2014-2020: ok. 74 mln zł

Szacowany koszt robót budowalnych: ok. 176 mln zł

Planowany termin realizacji robót budowalnych: lata 2020 - 2021

 

PARAMETRY TECHNICZNE:

  1. Droga jednojezdniowa klasaG (główna)
  2. Szerokość jezdni - 7,0 m (2x3,5m)
  3. Szerokość poboczy - 2 x1,50 m(pobocze umocnione kruszywem)
  4. Nośność nawierzchni 115 kN/oś
  5. Skrzyżowania:
              1. - 3 szt.
              1. -10 szt.
              1. - 18 szt.
  1. Zatoki autobusowe -26 szt.
  2. Stanowisko do ważenia i kontroli pojazdów - 1 szt.
  3. Obiekty inżynierskie:

Mosty: 4 szt.(o łącznej długości ok. 111,0 m)

Przepusty: 15 szt.

  1. Przebudowa istniejącego oświetlenia drogowego w Tarnogrodzie
  2. Budowa oświetlenia drogowego na terenach zabudowy w obrębie skrzyżowań
    z przystankami komunikacji zbiorowej oraz przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów
    i dojścia do przystanków
  3. Chodniki - ok. 8,60 km
  4. Ścieżki rowerowe - ok. 10,55 km
  5. Ciągi pieszo-rowerowe - ok. 10,72 km
  6. Drogi serwisowe - ok. 2,75 km
  7. Budowa i przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych
  8. Ilość działek do podziału i nabycia: ok. 1050 szt.

 

=================================================================

 

Opis stanu istniejącego

 

Droga w większości przebiega przez tereny otwarte - stanowiące użytki rolne, a także przez tereny zabudowy mieszkaniowej miejscowości: Biłgoraj, Okrągłe, Korczów, Majdan Nowy, Księżpol, Płusy i Tarnogród. Trasa planowanej do rozbudowy drogi na odcinkach o długości ok. 0,6 km (między miejscowościami Korczów oraz Rogale) i na końcowym odcinku długości ok. 3,5 km (za Tarnogrodem do końca odcinka) przebiega przez niewielkie kompleksy leśne, a na odcinku o długości ok. 1,2 km w okolicy miejscowości Markowicze - przylega do kompleksu leśnego.

 

Nawierzchnia posiada liczne uszkodzenia (koleiny, pęknięcia siatkowe, pęknięcia pojedyncze podłużne, pęknięcia pojedyncze poprzeczne, wyboje, łaty, ubytki kruszywa i lepiszcza), które są zróżnicowane w zależności od lokalizacji.

 

Lokalizacja inwestycji

 

Projektowana rozbudowa istniejącej drogi zlokalizowana jest na terenie województwa lubelskiego w powiecie biłgorajskim, na terenie gmin: miasto Biłgoraj, Biłgoraj, Księżpol, miasto Tarnogród
i Tarnogród. Początek przedmiotowego odcinka znajduje się w km ok. 90+490, na południowych obrzeżach miasta Biłgoraj; koniec w km 115+875,00 na terenie gminy Tarnogród – na granicy województw: lubelskiego i podkarpackiego.

 

Rodzaj obiektu budowlanego

 

Przewidywane do realizacji zamierzenie budowlane - to rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 835, budowa dodatkowych jezdni obsługujących ruch z terenów przyległych do pasa drogowego drogi publicznej – tzw. „dróg serwisowych”, chodników, ścieżek rowerowych, ścieżek rowerowych,
z których mogą korzystać piesi, zatok autobusowych wraz z budową i/lub przebudową odwodnienia oraz budową oświetlenia na części przedmiotowej inwestycji.

Przebudowie oraz rozbudowie ulegną również skrzyżowania oraz same wloty dróg podporządkowanych.

 

W ramach realizacji zadania - będą wykonane nowe urządzenia infrastruktury związane z drogą oraz przebudowane i/lub zabezpieczone istniejące urządzenia obce związane i niezwiązane
z drogą.

 

Cel i zakładany efekt inwestycji

 

Zakres prac przewidzianych do wykonania obejmuje:

• rozbudowę istniejącej drogi o parametrach klasy G o łącznej długości ok. 25,4 km przy założeniu zachowania przebiegu istniejącego w możliwie dużym zakresie,

• ujednolicenie szerokości jezdni oraz poboczy na odcinkach o przekrojach szlakowych
i półulicznych,

• wzmocnienie lub wymiana istniejącej konstrukcji nawierzchni, z uwzględnieniem jej dostosowania do nacisku na pojedynczą oś 115 kN,

• korektę przebiegu osi drogi głównej (oraz dróg podporządkowanych) zapewniających likwidację nienormatywnych łuków,

• ograniczenie ilości odcinków, na których zachodzi ryzyko oślepiania kierujących pojazdami jadących w przeciwnych kierunkach (porą nocną),

    • rozbudowy części skrzyżowań (wraz z ew. korektą włączeń dróg podporządkowanych do drogi głównej) wynikających z konieczności:
    • dostosowania rozwiązań geometrycznych do obowiązujących przepisów,
    • poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu,
    • zapewnienia przejezdności wszystkich pojazdów (dopuszczonych do ruchu na danym skrzyżowaniu)
    • poprawy przepustowości skrzyżowań (w miarę możliwości z uwzględnieniem czynników społecznych - ograniczenie rozbiórek do niezbędnego minimum);
    • budowę zatok autobusowych - w miejscach istniejących: zatok oraz przystanków bez wydzielonych zatok, z uwzględnieniem ewentualnych przesunięć zapewniających poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu,
    • wykonanie jednej dodatkowej zatoki autobusowej w m. Biłgoraj,
    • rozbudowę istniejącego lub budowę nowego systemu powierzchniowego odwodnienia korpusu drogowego (na odcinkach, gdzie nie będzie możliwości odprowadzenia wody powierzchniowo lub zajętość terenu będzie społecznie nieuzasadniona - przewidziano realizację kanalizacji deszczowej),
    • zaprojektowanie przejść dla pieszych, w tym częściowo z wydzielonymi azylami dla pieszych (zarówno na drodze głównej jak i włączeniach dróg podporządkowanych),

 

• wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu w terenach zabudowanych oraz w obrębie znacznej części skrzyżowań, w szczególności w postaci wysp oddzielających przeciwne kierunki ruchu (częściowo wykorzystane jako azyle dla pieszych w miejscach przejść dla pieszych),

• zaprojektowanie „dróg serwisowych” (dodatkowych jezdni obsługujących ruch z terenów przyległych do pasa drogowego drogi publicznej) umożliwiających ograniczenie liczby i częstości zjazdów na drogę klasy G oraz przeniesienie ruchu pieszego, rowerowego oraz lokalnego ruchu kołowego poza odcinek DW 835,

• nowe rozwiązania umożliwiające przeniesienie ruchu pieszego i rowerowego poza DW 835 na odcinkach ze skumulowanymi włączeniami dróg podporządkowanych z gęstą zabudową mieszkalną, generujących znaczący udział ruchu powolnego wzdłuż drogi głównej (ciągi pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe i chodniki oraz ww. drogi serwisowe),

• zmianę geometrii części istniejących dróg w miejscowości Tarnogród dostosowaną do zmiany organizacji ruchu ograniczającej ruch pojazdów do jednokierunkowego, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu,

• wykonanie miejsca do wykonywania kontrolnego ważenia pojazdów (oraz innej kontroli pojazdów),

• rozbiórkę 3 istniejących mostów, wszystkich przepustów pod drogą główną oraz większość pod drogami podporządkowanymi,

• budowę, przebudowę lub remont istniejących obiektów inżynierskich, w tym budowę trzech nowych obiektów mostowych w miejscach istniejących oraz budowę trzech tymczasowych mostów (na czas wykonania ww. docelowych obiektów), a także przebudowę kapy chodnikowej na moście przez rz. Tanew w miejscowości Markowicze,

• rozbiórkę kilku budynków gospodarczych,

• wykonanie ew. innych tymczasowych obiektów na czas prowadzenia robot budowlanych,

• budowę infrastruktury technicznej dla obsługi projektowanego obiektu (np. oświetlenie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu),

• przebudowę i/lub zabezpieczenie istniejącej infrastruktury związanej i niezwiązanej z drogą (podziemnej i naziemnej), która koliduje z ww. elementami przewidzianymi do realizacji w ramach przedmiotowego zadania,

• wycinkę wszystkich drzew w odległości mniejszej niż 3 m od krawędzi projektowanej jezdni oraz innych kolidujących z docelowymi rozwiązaniami projektowymi.


Podziel się
Oceń

Komentarze