środa, 24 kwietnia 2024 11:41

Jakie smartfony najczęściej trafiają do naprawy i co zazwyczaj się w nich psuje?

  • 10.10.2018 09:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jakie smartfony najczęściej trafiają do naprawy i co zazwyczaj się w nich psuje?

Pracownicy serwisów telefonów nie narzekają na brak zajęcia. Użytkownicy smartfonów trafiają do nich z usterkami, które nie są objęte gwarancją. A wbrew pozorom jest ich całkiem sporo.

Z raportu przygotowanego przez GoRepair wynika, że do serwisów najczęściej trafiają smartfony Samsunga (24% napraw), Apple (21%) oraz Sony (12%). Nie oznacza to wcale, że to właśnie urządzenia mobilne tych marek psują się najczęściej – dane te wynikają z popularności poszczególnych producentów i liczby sprzedanych przez nich telefonów. A czego dotyczą najpopularniejsze usterki?

Nieumyślne uszkodzenia

Okazuje się, że największym zagrożeniem dla smartfonów stanowimy my sami. Znaczną część klientów serwisów stanowią właściciele sprzętu z pękniętą szybką zabezpieczającą ekran – problem dotyczy ponad 40% interwencji serwisantów. A jak wiadomo, wyświetlacz nie pęka sam z siebie, a dzieje się tak na skutek upadku z wysokości lub silnego uderzenia w twardy przedmiot. Co więcej, spora część właścicieli telefonów decyduje się z nich dalej korzystać rezygnując z wymiany uszkodzonej szybki, jest ona bowiem bardzo kosztowna.

Na drugim miejscu w rankingu uplasowały się nieprawidłowości związane z wyświetlaniem obrazu – problem ten dotknął aż 9% klientów serwisu. Uszkodzonej płyty głównej doświadczyło 7% nieszczęśników, niedziałającego dotyku 7%, a problemów z baterią i ładowaniem odpowiednio 6% i 4%. Trzeba też pamiętać, że zalanie i upadek z wysokości to nie wszystko, co może spotkać nasze smartfony. Możemy je też zgubić lub mogą nam one zostać skradzione – z dwojga złego lepiej jest naprawiać, niż nie mieć nawet czego naprawiać.

Ubezpieczenie to podstawa

Nie ma co załamywać rąk, gdy spotka nas niemała, z punktu widzenia właściciela telefonu, tragedia. Lepiej odpowiednio wcześniej wykupić kompleksowe ubezpieczenie smartfona. Polisy elektroniki w naszym kraju dopiero zyskują popularność, ale za to na zachodzie Europy sięga po nie co drugi właściciel smartfona, smartwatcha czy tableta. Oferty takie jak https://www.gadget-cover.com/ są doskonale dopasowane do potrzeb użytkowników konkretnych urządzeń. Dzięki nim można zyskać ochronę dla sprzętu i dedykowanych mu akcesoriów na wypadek mechanicznych uszkodzeń, ale też otrzymać pomoc w razie zgubienia lub kradzieży elektroniki.

Choć polski rynek ubezpieczeń dynamicznie się rozwija, to wciąż brakuje ofert odpowiadających potrzebom i oczekiwaniom właścicieli smartfonów. Na chwilę obecną Mobile Phone Insurance to jedna z najkorzystniejszych tego typu propozycji w swojej kategorii.

--- Artykuł sponsorowany ---