czwartek, 28 marca 2024 22:28

3 kluczowe etapy strategii SEO

Zadbanie o widoczność w sieci to dzisiaj obowiązek każdej nowoczesnej firmy prowadzącej jakąkolwiek aktywność – sprzedażową, wizerunkową, ekspercką – w strefie online. W związku z tym niezwykle ważne jest prowadzenie szeroko zakrojonych działań z zakresu SEO, których cel stanowi skuteczne pozycjonowanie stron www.
  • 30.09.2020 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
3 kluczowe etapy strategii SEO

Im wyżej witryna danej firmy znajduje się na liście wyników wyszukiwania Google, tym silniejszą ma przewagę nad konkurencją. Warto więc zainwestować w profesjonalną strategię SEO i zlecić jej wykonanie doświadczonej agencji marketingowej. Należy jednak uświadomić sobie, że pozycjonowanie to proces długofalowy, składający się z 3 podstawowych etapów.

Wytypowanie fraz kluczowych

Jednym z najważniejszych elementów kampanii SEO są słowa kluczowe, czyli zwroty najczęściej wpisywane przez internautów do wyszukiwarki Google. Zadaniem specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem jest sporządzenie listy tego typu fraz dokładnie odpowiadających profilowi konkretnej firmy. Można wyróżnić kilka modeli typowania słów kluczowych. Najczęściej frazy mają formę krótkich sformułowań (zawierających 2-3 wyrazy), lecz czasami bardziej efektywne może okazać się pozycjonowanie stron www na tzw. długi ogon (ang. long tail). Metoda ta polega na nasyceniu treści szczegółowymi zwrotami (np. pytaniem o cenę, termin, specyfikację techniczną).

Link building i optymalizacja strony pod kątem technicznym

Kolejny krok w strategii SEO stanowi przeprowadzenie audytu strony i wyznaczenie obszarów wymagających optymalizacji technicznej. W ramach tego typu działań specjaliści odpowiadający za pozycjonowanie sprawdzają najważniejsze parametry strony, w tym m.in.: szybkość ładowania witryny, responsywność, prawidłowe użycie metatagów (Title i Description). Niezwykle dużą rolę w kontekście poprawy widoczności firmy w sieci odgrywa również linkowanie – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Po pierwsze – w tekstach umieszczonych w danym serwisie należy zakotwiczyć linki prowadzące do innych podstron. Po drugie – linki przekierowujące na stronę firmy powinny znaleźć się też w zewnętrznych źródłach, np. artykułach publikowanych na branżowych portalach. Takie działania noszą nazwę link buildingu.


 

Rozbudowanie treści znajdujących się na stronie

Skuteczne pozycjonowanie stron www polega także na stworzeniu unikalnych, wartościowych tekstów, np. ofertowych, blogowych czy produktowych. Na tym etapie najwięcej pracy wykonują copywriterzy, którzy na podstawie wytycznych sporządzonych przez specjalistów SEO przygotowują treści. SEO Copywriting w ostatnich latach ustępuje miejsca Content Marketingowi – obecnie teksty powinny być nie tylko nasycone frazami i linkami wewnętrznymi, lecz również muszą wyróżniać się wysokim poziomem merytorycznym i językowym.

Wiele osób rozważa samodzielne przeprowadzenie strategii SEO, jednak nie jest to dobry pomysł przede wszystkim ze względu na dużą liczbę elementów wchodzących w skład tego typu kampanii. W profesjonalnych agencjach za pozycjonowanie stron internetowych odpowiada szereg pracowników, np. specjalistów SEO, copywriterów, korektorów i redaktorów, a zadowalające efekty można osiągnąć wyłącznie poprzez pracę zespołową. Inwestycja w poprawę pozycji firmy w wynikach Google jest inwestycją w rozwój przedsiębiorstwa, dlatego nie warto decydować się w tym obszarze na żaden kompromis.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera