piątek, 29 marca 2024 11:43

Animacje reklamowe - kiedy warto po nie sięgnąć?

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci około 7 minut… Brzmi zachęcająco? Przedstawieniem tej samej treści w formie wideo, można ograniczyć ten czas do kilkudziesięciu sekund! Oszczędność czasu, zwięzłość, różnorodność formy, dostępność efektów dźwiękowych i wizualnych, dotarcie do szerokiego grona odbiorców – to brzmi zachęcająco! Wszystkie to zalety gwarantuje profesjonalna produkcja animacji reklamowych. Kiedy warto z nich korzystać?
  • 25.08.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Animacje reklamowe - kiedy warto po nie sięgnąć?

Animacje reklamowe

Technika komputerowa wykorzystywana przy tworzeniu materiałów wideo, staje się coraz powszechniejsza we współczesnej branży reklamowej. Animowane filmy reklamowe dają możliwość realizowania skomplikowanych scenariuszy przy mniejszych kosztach. Animacje pozwalają widzowi zobaczyć więcej niż pokazują ujęcia z klasycznej kamery. Jest to doskonały sposób, aby urozmaicić materiały promocyjne i przedstawić ofertę w sposób ciekawy i zrozumiały dla odbiorcy. Dynamiczny obraz, nastrojowa muzyka, efekty dźwiękowe i wizualne angażują widza i sprawiają, że jest on w stanie dłużej zapamiętać więcej szczegółów. Wszystko dzięki odziaływaniu na kilka zmysłów jednocześnie.

Za pomocą animacji można przedstawiać w atrakcyjny sposób zaawansowane procesyskomplikowane schematy, skrócone wersje instrukcji obsługi jak i samą firmę oraz ofertę produktową czy usługową. Jednocześnie stosując uproszczenia można sprawić, że całość stanie się wciągająca i zrozumiała dla widza.

Zalety

Chciałbyś osiągnąć sukces, zdobyć przewagę konkurencyjną oraz przyciągnąć grono klientów? Zobacz animacje reklamowe - https://flipside.pl/animacje-reklamowe/ - które pozwolą Twojej firmie na:

  • Wyróżnienie się na tle konkurencji
  • Wzbudzenie zainteresowania odbiorców, dzięki intrygującej, ciekawej i zabawnej formie
  • Wzbudzenie zaangażowania widzów
  • Dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów
  • Łatwe zrozumienie przedstawianych kwestii
  • Prostą realizację
  • Oszczędność

Jest to forma, która dzięki swojej skuteczności zyskuje uznanie w promocji biznesu i docieraniu do potencjalnych odbiorców.

Etapy tworzenia animacji reklamowych

Od pomysłu do sukcesu – krok po kroku:

  • Brief trafia do firmy, która zajmie się profesjonalnym wykonaniem animacji. Pozwala to na poznanie oczekiwań, marki i produktu lub usługi. Niezmiernie ważne jest zdefiniowanie celu – po co tworzymy? Zależy nam na promocji? Chcemy zbudować świadomość, wizerunek i rozpoznawalność marki? A może chcemy wypromować nowy produkt? Kolejnym istotnym krokiem jest poznanie grupy docelowej – dla kogo tworzymy? Ułatwi to dobranie języka, muzyki, efektów oraz formy przekazu i kanałów dotarcia.
  • Pomysł – oryginalność, kreatywność i twórczość! Jak pobudzić w widzu emocje? Co zrobić, aby dotrzeć do jego podświadomości i pozostać w jego pamięci jak najdłużej? W jaki sposób można stworzyć z nim relację?
  • Dźwięk – odpowiednio dobrany tekst, muzyka, lektor i jakość nagrań decydują o zainteresowaniu widza.
  • Obraz – grafika i możliwe do zastosowania efekty są kluczowe. To one staną się ruchomymi scenami 2D lub 3D. Muszą współgrać z warstwą dźwiękową oraz być odzwierciedleniem koncepcji zawartej w briefie.
  • Publikacja
  • Monitorowanie efektów

Produkcja animacji reklamowych to realizacja założonego celu przy jednoczesnym zachowaniu spójności z wizerunkiem marki.

Czy warto sięgać po animacje reklamowe? Jasne, że tak! Są skutecznym sposobem na przyciągnięcie i zaangażowanie odbiorcy. Kiedy warto po nie sięgać? Wtedy, kiedy inne formy przekazu okazują się dla nas niewystarczające lub kiedy brakuje nam pomysłu na przedstawienie omawianej kwestii. Profesjonalnie wykonane animacje reklamowe kryją w sobie potencjał, z którego coraz więcej firm korzysta!

--- Artykuł sponsorowany ---