Najnowsze odkrycie naukowe prof. dra hab. Krzysztofa Murawskiego, mgra Błażeja Kuźmy oraz mgra inż. Dariusza Wójcika z Zakładu Astrofizyki i Teorii Grawitacji UMCS zostało opublikowane na stronie NASA.

• 25.02.2019, 11:36
  • Redakcja PL
Artykuł dotyczy odkrycia pseudo-szoków, czyli tzw "nieudanych fal uderzeniowych" w atmosferze Słońca.

Ze względu na wysoką liczbę fal, mają one szanse ogrzać atmosferę Słońca i przyczynić się do rozwiązania problemu ogrzewania korony słonecznej - zewnętrznej atmosfery Słońca, która jest około 200 razy bardziej gorąca niż jego powierzchnia. Grupa z UMCS wykonała symulacje numeryczne zaobserwowanych zjawisk.

Redakcja PL
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe