Srebrny Spinacz dla kampanii społecznej z Lublina

  • 13.12.2018, 09:47
  • ROmedia
Srebrny Spinacz dla kampanii społecznej z Lublina pixabay.com
„Światłoczuli” świąteczna kampania społeczna na rzecz dzieci niewidomych i słabowidzących SKENDE oraz IKEA Lublin została wyróżniona w prestiżowym konkursie „Złote Spinacze”, który nagradza wyjątkowe działania komunikacyjne. Projekt realizowany był przez Agencję Warszawa oraz Agencję PR ROmedia.

Akcja „Światłoczuli” otrzymała „Srebrnego Spinacza” w kategorii „Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze”. „Złote Spinacze” nagradzają najskuteczniejsze, najbardziej kreatywne, najlepiej przygotowane oraz wdrożone kampanie i przeprowadzone działania komunikacyjne. Konkurs organizowany jest przez Związek Firm Public Relations. W tym roku odbyła się już XVI edycja, w ramach której jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy. Wśród najlepszych znalazła się także kampania zrealizowana w Lublinie.

Akcja „Światłoczuli” odbyła się w grudniu 2017 roku. Jej celem była bezpośrednia pomoc materialna dla ośrodków zajmujących się edukacją oraz opieką nad dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi w Lublinie. Projekt miał również szeroki wymiar edukacyjny oraz symboliczny. Wielu osobom trudno sobie wyobrazić, jak wygląda życie osób niewidzących, dlatego akcja miała przybliżyć mieszkańcom Lublina świat osób niewidomych i tym samym przełamać strach, który często stanowi barierę uniemożliwiającą wzajemne poznanie się.

Podczas trwania kampanii w atrium SKENDE obok sklepu IKEA w Lublinie powstała Świąteczna Strefa Światła. Na miejscu odwiedzający mogli podpisać się pod życzeniami dla dzieci niewidomych. Nie były to jednak zwykłe podpisy, ale złożone za pomocą specjalnej maszyny brajlowskiej. Z nich zostały utworzone wyjątkowe księgi życzeń, które trafiły do Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Bliżej Świata” oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych im. Prof. Zofii Sękowskiej.

Podczas akcji przekazano również tym instytucjom pomoce dydaktyczne, ułatwiające dzieciom naukę i start w dorosłe życie, aby w przyszłości mogły być aktywni społecznie i zawodowo. Były to m.in.: maszyny brajlowskie, powiększalniki, kalkulatory, specjalne klawiatury oraz drukarki.

Akcji „Światłoczuli” towarzyszyły dodatkowe wydarzenia. Były to warsztaty, wyjątkowy pokaz filmu „Imagine” w reżyserii Andrzeja Jakimowskiego wyświetlany z audiodeskrypcją, wystawa prac dzieci niewidomych. Dodatkowo przez jeden dzień w Lublinie kursował też nietypowy autobus z zaciemnionymi szybami. Wszystko po to, aby pasażerowie mogli doświadczyć tego jak w codziennych sytuacjach czują się osoby niewidome.

ROmedia
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe