Zadbaj o treść
Content marketing, czyli marketing treści jest jednym z najsilniejszych narzędzi służących do wypromowania firmy w Internecie. SEO pomoże wypozycjonować twój biznes i zwiększyć jego widoczność w sieci. Jak podaje agencja SEO w Lublinie, bardzo ważne jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym strona twojej firmy pokaże się wśród wyników wyszukiwania.
Dodaj swoją firmę do listy katalogu firmowego
Dobrym wyborem jest na przykład Google My Business. Nawet jeśli potencjalny klient nie będzie szukał bezpośrednio twojej strony, wystarczy że wygoogluje produkt lub usługę, z jaką twoja firma jest związana, a jej nazwa pojawi się w wśród lokalnych kontrahentów. Pamiętaj, aby szczegółowo wypełnić swój profil!
Zostań królem serwisów społecznościowych
Założenie konta firmowego na takich platformach jak Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter czy LinkedIn jest darmowe, a biorąc pod uwagę ciągle rosnącą popularność tych serwisów, mają one ogromny potencjał marketingowy. Pamiętaj, aby dobrać kanał komunikacyjny do typu klienta - nie wszyscy używają tych samych platform! Przyciągnij fanów ciekawą treścią, grafiką, rozmawiaj z nimi i odpowiadaj na komentarze!
Wzbogać witrynę swojej firmy w bloga
Pisz ciekawostki na temat oferowanych produktów lub usług. Pokaż, że znasz się na tym, co sprzedajesz. Zastanów się, jakie pytania mogą zadawać twoi potencjalni klienci (możesz je wyszukać na Quora) i zrób z tych pytań tytuły swoich artykułów, a następnie na nie odpowiedz. W ten sposób zwiększysz szanse, że proste googlowanie przeniesie internautę na stronę twojej firmy.
Twórz bazę danych z adresami mailowymi klientów
Jest to podstawa, aby móc do nich później trafić z treściami marketingowymi, promocjami, gratisami itp. Aby wzbogadzić listę o nowe adresy, możesz prosić o podanie maila przy odwiedzeniu twojego bloga lub fanpage´a na platformach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest również odblokowanie ciekawych treści po uzyskaniu adresu mailowego, używanie tzw. landing pages wymagających rejestracji, organizowanie konkursów czy ankiet.
Utrzymuj stały kontakt z klientami
Pomoże ci w tym newsletter. Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, możesz wykorzystać dowolną platformę do wysyłania maili. Pamiętaj, żeby nie nudzić treściami bez znaczenia! Wysyłaj newsletter aby poinformować o nowościach, nowym artykule na twoim blogu, planowanych wydarzeniach, konkursach, promocjach itp. Jeśli chodzi o wygląd graficzny newslettera, pomogą ci w tym dostępne w internecie rozmaite szablony.
Twórz krótkie filmiki i zamieszczaj je na YouTubie
To wcale nie jest takie trudne! Pomoże ci w tym taka aplikacja jak Periscope, dzięki której wystarczy, że usiądziesz przed telefonem i zaczniesz nagrywać. Wykorzystaj te same pytania, których użyłeś w swoim blogu i zrób z nich potem tytuł i/lub opis filmiku. Nie bój się puścić wodzy fantazji w tworzeniu nagrania - im kreatywniej, tym lepiej. Pamiętaj, że YouTube dociera do milionów użytkowników, a interesujące filmiki szybko stają się wiralowe!
Zadbaj o networking
Im więcej kontaktów branżowych uzyskasz, tym lepiej. W tym celu bierz udział w konferencjach, spotkaniach networkowych, targach itp. Pamiętaj, że jesteś ambasadorem swojej marki i nikt lepiej nie opowie o twojej firmie niż ty sam. Jeśli twój produkt lub usługa spodoba się komuś, na pewno cię poleci! Nie ma lepszej reklamy niż kontakty przekazywane z ust do ust.
Przyciągnij klientów swoją wiedzą
Jeśli chcesz żeby klienci zaufali twojej firmie, pokaż im, że znasz się na tym, co sprzedajesz. Stwórz prezentacje dotyczące twoich produktów lub usług, organizuj spotkania online, webinaria, odpowiadaj na pytania, dodawaj komentarze na innych blogach. Jest to doskonała inwestycja, jeśli chodzi o tworzenie wizerunku poważnej i godnej zaufania firmy.
Słuchaj uważnie i wyciągaj wnioski
Czytaj komentarze klientów na temat twojej firmy i oferowanych produktów lub usług i wyciągaj z nich wnioski. Przeprowadzaj ankiety, aby sprawdzić stopień zadowolenia, pytaj, jakie są oczekiwania twoich klientów, dowiedz się, co jeszcze chcieliby kupić, jak ulepszyć twoją ofertę, co dodać, a z czego zrezygnować. Kontakt z klientem to podstawowe narzędzie marketingowe, które pozwoli ci dopasować swoją ofertę do jego oczekiwań.
Jak widać, istnieje wiele sposobów na to, aby wypromować swoją firmę, nie wydając ani złotówki. Internet pełen jest możliwości i darmowych narzędzi, które odpowiednio użyte, mogą pomóc zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć nowych klientów. Warto poświęcić trochę czasu, aby nauczyć się z nich korzystać.